کلمات مشکل درس 14

آفتاب- قشنگ- صبحگاه- مى تابيد- نسيم - آهسته- مى وزيد- پرچم - زيباى- تكان- وقتى- هربار- دقّت - پرسيد- مى دانى- براى- گفتم- پدرم- نشانه ى- كشور- جواب- هركدام - رنگ هاى- نشانه ى- چيزى - مثلاً - پرچم- ايران- سه رنگ- سبز- نشانه ى- سرسبزى- سفيد- نشانه ى- صلح - دوستى- سرخ- دفاع - ميهن - آزادى- دوباره- وسط- كلمه ى- الله - گل لاله - هم ديده- خون- شهيدان- هنگام - خداحافظى-وارد - حياط- مدرسه - شدم - قشنگ - ايران- امروز - زيباتر - بيش تر - گذشته - دوست دارم - مثل-ايرانى- تماشاى - لذّت- می برم

کلمات مشکل درس 15

مردم - جهان- اوّلين سال- جديد- جشن- مى گيرند - هستند - كشور - روز- اوّل - فرودين - نخستين -سال نو - مى گويند- نوروز- آغاز - فصل - سرسبزى - زيبايى هاى - طبيعت - هزاران - سال- ايرانيان-عيد جشن- مى گيريم - مردم - هفت سين - مى چينند - سال- لحظه اى - پايان - مى رسد- سال نو -شروع مى شود- هنگام - همه ى- اعضاى - خانواده - كنار- هفت سين- مى نشينند-دعا مى خوانند- خداوند مى خواهند - خوب- خوب تر- بيش تر- ميهن - قرآن - آينه - شمع هاى - روشن - هفت چيز - آن ها-شروع مى شود - مى گذارند - هفت چيز - سبزه - سركه - سماق -

کلمات مشکل درس 16

خورشيد- وسط-آسمان- درياى- نگاه - مى كرد - ناگهان - آب - دريا - موجى - قطره هاى - آب - به اطراف- پراكنده -شدند- خورشيد - قطره ى -آبى- خيلى- ناراحت- اين قدر- ناراحتى- قطره-مى خواهند- مثل - پيش - شكل - ابر- دربياورم - خورشيد - آمديد - اوّل - بوديم - داشتيم - دوستانمان- بازى - مى كرديم - ناگهان - تندى- وزيد- اين طرف - آن طرف- برد- آن جا - هوا- خيلى- سرد - باران - روى - باريديم - دوستانم - كوه - جنگل- صحرا- باريدند- بعضى- آن ها - همراه - رودها - آمدند - حالا- دلتان- مى خواهد - دوباره - دربياورم - چون - دوست داريم - بشوم - زمين هايى - نياز- ببارم - گل هاى- گيا هان - تشنه - سيراب - لبخندى - عزيزم - هيچ- ناراحت - مى توانم - شكل - ابرقشنگى - خوش حالى- راست - مى گويى- گرما - نور- پاشيد - كم كم - گرم- آرام آرام - بخار- بالا - رفتند - تّكه - ابر- كوچك - قشنگ - آن قدر- نزديك - صورت - طلايى- قشنگ - خورشيد - بوسيد

+ نوشته شده در شنبه سی و یکم فروردین ۱۳۹۲ ساعت 6:52 توسط نماینده | نظر بدهيد
درباره سوالات کتاب علوم و هدیه های آسمانی
به نام خدا
با عرض سلام خدمت آموزگار محترم کلاس ۲-۱ و مادران گرامی.

به لطف خدا سوالات کتاب علوم و کتاب هدیه ها تکمیل شد. اما لازم است که موقع استفاده از آنها با متن خودتان هم تطبیق بدهید. اگر جایی کلمه ای جا افتاده یا اشتباه شده در کامنت برای من حقیر بگذارید تا اصلاحش کنم.

با تشکر از همگی شما

با آرزوی اینکه سال خوبی در پیش داشته باشید.

+ نوشته شده در چهارشنبه هفتم فروردین ۱۳۹۲ ساعت 15:53 توسط نماینده | نظر بدهيد
فصل 14 علوم، از گذشته تا آینده (نان)
1- مراحل آماده سازی خمیر را نام ببرید؟ زمان خمیر کردن، روش خمیر کردن در دستگاه مخلوط کن، زمان و شیوه های افزودن خمیر مایه

2- آماده سازی خمیر به چند روش است؟ به روش معمولی دستی و سنتی. با مخلوط کن.

3- مراحل تهیه ی نام را بگویید. گندم را از مزرعه دور می کنند. 2- گندم را آسیاب به آرد تبدیل می کند. 3- از آرد خمیر درست می کنند. 4- از خمیر نان درست می کنند.

4- از نان چگونه باید نگه داری کنیم؟ نان های داغ و تازه را نباید روی . نگه داریم. نان باید در دمای بین تا 20 درجه باشد.

آسیاب ها با گذشت زمان چه تغییراتی پیدا کرده اند؟ چون کم کم روش سنتی آرد کردن، به دستگاه تبدیل شد. و آسیاب ها از دستی به ماشینی و برقی و ماشینی تبدیل شدند.

5- آرد را در کجا نگه داری می کنند؟ در بسته های کوچک کتانی یا کاغذی یا در سیلو نگه داری می کنند و باید بدون بو و ه باشد. تهویه داشته باشد و در برابر گرما و نور محفوظ باشد.

6- مدت زمان پخت نان به چه عواملی بستگی دارد؟ نوع آرد میزان فشردگی خمیر و ترکیب آب بستگی دارد.

جمله مهم- خمیر کردن دستی و خمیر کردن به کمک دستگاه مخلوط کن، نمونه هایی برای تهیه خمیر از آرد هستند.

7- چگونه آرد را خمیر می کنند؟ ابتدا مقداری آرد در ظرف ریخته و به آن آب اضافه می کنیم. و بعد مقداری خمیر مایه اضافه کرده و خمیر درست می شود.

8- چند نوع نان داریم نام ببرید: سنگک- بربری - تافتون - نان جو - لواش - نان خرمایی - نان رژیمی - نان شیرمال - کنجدی - باگت - توس - نان قندی - نان محلی و سنتی

9- پیامبر خدا درباره ی آداب خوردن نان چه فرمود؟ به نان احترام بگذارید که خدا به آن احترام گذاشته.

10- روش های پخت نان را نام ببرید. با تابه، تنور، با ماشین، سنتی و دستی

با هم کلاسی های خود گفت وگو کنید چرا این اتفاق می افتد؟ چون به اندازه نمی خریم.

از ضایعات نان در محل زندگی شما چه استفاده هایی می شود؟ برای حیوانات گاو - گوسفند، مرغ - خروس و پرندگان.

برای کاهش مقدار ضایعات نان چه راه حل هایی را پیشنهاد می کنید؟ به اندازه بخوریم.

11- طرز مصرف درست نان را بگویید: 1) به اندازه بخوریم. 2) آن را دور نریزیم. 3) آن را هدر ندهیم. 4) باقی مانده ی نان را نگه داری کنیم.

12- خمیر رسیده و آماده برای نان چه ویژگی دارد؟ حرکت و جابه جایی آن کاهش یافته و سطح روی آن خشک است. حالت شل و آن زیاد است.

+ نوشته شده در چهارشنبه هفتم فروردین ۱۳۹۲ ساعت 15:50 توسط نماینده | نظر بدهيد
فصل 13 علوم - بعد از جشن
1- درباره ی باقی مانده ی مواد غذایی چه باید کرد؟ میوه های باقی مانده و نوشابه ودوغ در یخچال و آجیل ها را در جای خشک و خنک و هرکدام را در ظرف جداگانه نگه داری شود و زباله ها را در سطل زباله بریزیم.

2- شما برای نگه داری هرکدام از مواد غذایی چه پیشنهاد می کنید؟ بیش تر مواد در یخچال و بعضی چیزها مثل سبزی ها با خشک کردن و سرخ کردن در جای خشک و خنک نگه داری می شود. کنسرو کردن بعضی از مواد.

3- مواد شوینده چه اثری دارد؟ شوینده چرک ها و چربی ها را از بین ببریم.

آزمایش ص 92 پیش بینی می کنید برای نخودچی هایی که آب خورده چه اتفاقی می افتد؟ آنکه آب خورده بزرگ تر شده.

4- ماه ها نگهداری مواد غذایی را نام ببرید؟ 1) در یخچال فریزر 2) از راه خشک کردن و سرخ کردن. 3) کنسرو کردن.

5- مواد غذایی باید در چه جاهایی نگه داری شود؟ 1) در جای سرد. 2) در جای سرد و خشک 3) در جای خشک

طبقه بندی کنید: هرکدام از مواد غذایی مانند: شکلات آجیلی، شربت، میوه، ژله و آجیل در کجا باید نگه داری شوند تا مدت بیش تری سالم بمانند؟ شکلات آجیلی، در یخچال و میوه ها و ژله و شربت را در جای سرد بگذاریم.

6- نکات ایمنی در مورد شوینده ها را بنویسو 1) به تاریخ تولید و مدت مصرف آن خیلی توجه کنیم. 2) دور از نور مستقیم خورشید نگه داری کنیم. 3) موقع استفاده از شوینده از دستکش استفاده کنیم. 4) شوینده ها را از دسترس کودکان دور کنیم.

ص 94 آزمایش کنید: 3 عدد دستمال پارچه ای مانند هم را انتخاب کنید و روی هر دستمال 5 قطره روغن مایع بریزید، دستمال شماره 1 را با آب معمولی و شوینده، دستمال شماره 2 را با آب گرم و شوینده، دستمال شماره 3 را با آب سرد و شوینده بشویید.

نتیجه را گزارش دهید: دستمال شماره ی دو که با آب گرم و شوینده بود ظرف ها را تمیز کرد.

سوال کتاب- در خانه شما برای شست و شوی ظرف، دست و صورت و. از چه موادی استفاده می شود.

برای ظرف از مایع ظرفشویی و برای لباس از پودر رخت شویی و برای دست از مایع دستشویی و برای صورت از صابون استفاده می شود.

سوال کتاب- در جشن کلاس شما کدام مواد دورریختنی هستند؟ آن ها را فهرست و دسته بندی کنید. پوست میوه ها که زباله های تر بودند، بسته ای که زباله های خشک بود، بعدی و پاکت های شیر، در ظرف جداگانه ریخته شود.

سوال کتاب- جدا کردن زباله ها از یک دیگر چه فایده هایی دارد؟ از بروز حیوانات مثل موش و ات جلوگیری می کنیم و به ماموران شهرداری کمک می کنیم.

سوال کتاب- در روزهای گرم تابستان بوی بد زباله ها شما را بیش تر آزار می دهد یا در زمستان؟ به چه دلیل؟ تابستان

سوال کتاب- ما چگونه می توانیم به ماموران شهرداری در جابه جایی زباله ها کمک کنیم؟ زباله ها راس ساعت 9 شب در سطل آشغال کنار خیابان بگذاریم.

انواع ماسه را بشناسیم و در جای درست از انها استفاده کنیم

كلمات مشكل درس ١٤ و ١٥ و 16- فارسی

شیرپوینت

ها ,نان ,مى ,خمیر ,آب ,های ,نگه داری ,ها را ,در جای ,سوال کتاب ,مواد غذایی ,شوینده، دستمال شماره

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

گردشگری طراحي دکوراسيون داخلي در سريعترين زمان ketabekonkour دانلود فایل ها مرکز آموزشی و دکوراسیونی کفپوش موکت دیوارپوش و چمن مصنوعی eliiiiiii اخبار بازی و سینما و داستان های ترسناک قصرِ بلند ، موهای کوتاه قهوه دات کام زیباکنار